2007-03-12

Så här skall du inte göra när du söker jobb...

...hos mig.

- Använd en "nick" eller en mailadress i "From" fältet.

- Se till att jag måste leta efter ditt namn.

- Skriv bara "läs bifogad CV/ansökan" i mailet.

- Skriv ett långt ostrukturerat brev där jag måste leta efter om du har den kompetens jag efterfrågar.

- Lägg fokus på ditt familjeliv och dina husdjur (katter) istället för på ditt yrkesliv.

- Skicka med varenda betyg du någonsin fått i separata filer.

- Skicka inte med CV utan tala om att om du bara får träffa mig så skall du visa att du är bäst i världen.

- Vädja om jobb istället för att tala om hur bra du är

- Länka till en site där all info finns.

- På siten så skall din CV vara fragmenterad så jag inte kan skriva ut den.

- Tala om att du postat 13000 inlägg på en PHP-community och inbilla dig själv att en arbetsgivare ser det som något positivt.

- När du gör en portfoliosite se till att du måste förklara var på siten de olika sakerna finns eftersom det är en helt vansinnig struktur. Det är ju sådana personer vi behöver när vi bygger en nyhetssite.

1 kommentar:

Anonym sa...

*skratt* hur har du formulerat annonsen som lockar såna stolpskott? :)