2007-03-20

Göran Persson

Sitter och kollar på Rapport där de har ett inslag om TV-serien "Ordförande Persson". Jag tänkte se serien men så fick jag en gammal Ratata-låt på hjärnan.


Vem är det som har lärt dig alla later som du har?
Möta varje fråga med ett överlägset svar.
All denna tid förgäves som jag kunde gett till nån,
som ville ge nånting tillbaka. Ja det var synd att du inte var sån.
Och kan du ge mig ett skäl att börja om igen?
Det började ganska illa och det blev bara värre sen.

Jag är glad att det är över
så lämna mig ifred.
Du är det sista jag behöver
och jag orkar inte mer.
Jag är glad att det är över
så lämna mig ifred.
Du är det sista jag behöver
och jag orkar inte mer.


Så jag tror jag skiter i att se "Ordförande Persson" för jag är glad att det är över.

Inga kommentarer: